Wycieczka do Wielkiej Ambony (z Pension Seiser)

Logo Wycieczka do Wielkiej Ambony (z Pension Seiser)
Dane wycieczki
01:00h

Czas trwania
Krótki opis

Przyjazna dla rodzin wycieczka na szczyt Große Kanzel prowadzi z pensjonatu Toni Seiser szlakiem Grafenbergweg do schronisk Wilhelm-Eichert-Hütte, Turmsteighütte i Hubertushaus.

Stopień trudności

lis
gru
Opis
Punkt wyjściowy wycieczki znajduje się w lesie przy pensjonacie Toni Seiser, u stóp masywu Hohe Wand. Pod górę na Hohe Wand prowadzi piękna droga przez górskie lasy i szlak Grafenbergweg. Naszym pierwszym celem jest jedno z najstarszych schronisk górskich Wilhelm-Eichert-Hütte na Große Kanzel, leżące na wysokości 1.052 m n.p.m. Jest to najwyżej położone schronisko w masywie Hohe Wand.

Wkrótce dochodzimy do Plackles (1.135 m) - najwyższego szczytu tego masywu. Zasłużyliśmy na odpoczynek w przytulnym schronisku Wilhelm-Eichert-Hütte – z jego słonecznej werandy zobaczymy wspaniały panoramiczny widok z górą Schneeberg w roli głównej. Przy złej pogodzie miło będzie posiedzieć w ciepłej izbie schroniska przy kaszance czy smażonych kiełbaskach.

Kolejny postój na szlaku to znajdujące się na wysokości 1.025 metrów schronisko Turmsteighütte, w malowniczym otoczeniu lasów i łąk. Podaje się tu podobno najlepszy w masywie Hohe Wand sznycel po wiedeńsku.

Amatorzy wspinaczki cenią schronisko Hubertushaus (946 m), położone przy ścianie Hochfallwand. Na tych, którzy do tej pory nie zaspokoili głodu, czekają obok pięknych widoków również knedle serowe i kluski szpinakowe.

Wędrowcy z zacięciem wspinaczkowym dotrą do schronisk na Große Kanzel również łatwymi szlakami wspinaczkowymi: szlakiem Springlessteig z miejscowości Zweiersdorf, prowadzącym do Hubertushaus lub szlakiem Wagnersteig. Kierowcy, którzy wjechali na Hohe Wand samochodem dojdą do schronisk prowadzącym w obszarze chronionego krajobrazu okrężnym szlakiem "Śladami księdza Wildenauera".

Opis trasy
Wyruszamy spod pensjonatu Toni Seiser kierując się na wschód, a następnie skręcamy w lewo na ścieżkę, którą docieramy do Wandfußsteig. Idziemy dalej trzymając się lewej strony, aby dojść do oznaczonego na niebiesko Grafenbergweg, którym w prawo wchodzimy pod górę. Na górze trzymając się prawej strony dochodzimy do schroniska Wilhelm-Eichert-Hütte. Mijając schronisko skręcamy w lewo i ścieżką dochodzimy do Turmsteighütte. Stąd podążamy drogą jezdną, a następnie skręcamy na prawo do schroniska Hubertushaus.

Z Hubertushaus ścieżką tematyczną dochodzimy z powrotem do Wilhelm-Eichert-Hütte.

Najwyższy punkt
1.044 m
Miejsce docelowe

schroniska Wilhelm-Eichert-Hütte, Turmsteighütte lub Hubertushaus

Profil wysokości

Wyposażenie

Zabierz ze sobą odpowiednie mapy . Włóż wygodne buty górskie, nie zapomnij o kremie przeciwsłonecznym i ochronie przed deszczem, oraz wodzie i prowiancie. Koniecznie weź też telefon komórkowy i zapamiętaj w nim numer górskiego pogotowia ratunkowego: 140!

Instrukcje bezpieczeństwa
Wędrówki w paśmie Alp Wiedeńskich powinny zapisać się w Twojej pamięci jako piękne, a przy tym bezstresowe przeżycie. Zapoznaj się zatem z naszymi radami:

Wybierając trasę upewnij się, że dysponujesz odpowiednim doświadczeniem i kondycją. Przed wyruszeniem sprawdź prognozę pogody. W górach często dochodzi do raptownych zmian pogody, zabierz zatem ze sobą odpowiednie wyposażenie, np. odzież chroniącą przed deszczem.

Sprawdź czy schroniska i punkty gastronomiczne, które pragniesz odwiedzić nie są zamknięte. Zanim wyruszysz poinformuj znajome osoby o tym, jaką trasą idziesz i kiedy planujesz powrót.

Wskazówki
Połącz wędrówkę z noclegiem w gospodzie Spanferkelwirt Gasthof Mohr.

Nie zapomnij zabrać na wędrówkę lustrzanego przyrządu optycznego Wiener Alpen Viewer w poręcznym formacie!

Dodatkowe informacje
 Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Wilhelm-Eichert-Hütte, www.hohewand-eicherthuette.at

Przyjazd

Z Wiednia lub Grazu dojedź autostradą południową A2 i zjedź zjazdem na Wr. Neustadt West. Skręć w lewo na drogę B26 i pojedź w kierunku na Puchberg am Schneeberg do miejscowości Grünbach am Schneeberg. W Grünbach jedź dalej B26, skręć w prawo w Wandstraße, a następnie lekko w prawo w Josefiweg. Skręć znowu lekko w prawo w Amasedweg, po czym lekko w lewo w Theresia Stollen, a następnie w prawo, aby pozostać na drodze Theresia Stollen.

Transport publiczny
Z dworca głównego w Wiener Neustadt pojedź pociągiem osobowym w kierunku Puchberg am Schneeberg. Wysiądź na stacji Grünbach am Schneeberg i weź taksówkę. Do pensjonatu Toni Seiser dotrzesz stąd również pieszo w ciągu około 45 minut

Bliższe informacje znajdziesz na stronach www.oebb.at lub www.vor.at

Parki

miejsca parkingowe przy pensjonacie Toni Seiser

Autor
Wycieczka Wycieczka do Wielkiej Ambony (z Pension Seiser) jest używany przez outdooractive.com pod warunkiem.

Ogólna ocena

Błąd
Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie.
Dziękujemy za recenzję

Ocena została usunięta

GPS Downloads
  • GPX GPS Exchange Format (XML)
  • KML Google Earth, Google Maps
Kody pobierania QR dla telefonów komórkowych