Szlak Zauberblicke-Weg w Semmering

04:15h

Czas trwania
Krótki opis

Szlak Zauberblicke-Weg wiedzie częściowo wzdłuż linii kolejowej i z powrotem przez pole golfowe przy hotelu Südbahnhotel, następnie estakadą na przełęcz i do miejsca rozpoczęcia wycieczki, czyli na dworzec w Semmering. Daj się oczarować przepięknym widokom!

Stopień trudności

lis
gru
Opis

Szlak ten prowadzi do najpiękniejszych punktów widokowych na trasie wzdłuż linii kolejowej w kierunku Breitenstein aż do wiaduktu Fleischmannviadukt, gdzie można podziwiać imponującą linię kolejową figurującą na liście światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO – Semmeringeisenbahn. Zapierające w dech piersiach widoki można podziwiać z wieży widokowej Doppelreiteraussichtswarte oraz z punktu 20-Schilling Blick („widok z 20-szylingówki”). Droga powrotna do Semmering wiedzie przez pole golfowe przy imponujących willach oraz muzeum Hochstraßenmuseum, gdzie w ustawionych wzdłuż estakady gablotach opisana jest historia Semmering. Następnie docieramy do miejsca rozpoczęcia wędrówki, czyli na dworzec w Semmering, gdzie można jeszcze odwiedzić centrum informacji o dziedzictwie kulturowym.

Najwyższy punkt
1.038 m
Miejsce docelowe

Semmering station

Profil wysokości

Wyposażenie

Pamiętaj, żeby zawsze mieć przy sobie odpowiednie mapy. Załóż buty dostosowane do charakteru wycieczki, zadbaj o ochronę przed słońcem i deszczem oraz zabierz wodę i coś do jedzenia. Weź ze sobą telefon komórkowy i zapisz w nim górski numer alarmowy: 140

Instrukcje bezpieczeństwa

Wycieczki po Alpach Wiedeńskich mają dostarczyć ciekawych przeżyć i być bezpieczne. Dlatego prosimy pamiętać o następujących kwestiach:

Charakter trasy: droga leśna

Przygotowanie

Trasę wycieczki wybierz odpowiednio do swojego doświadczenia i kondycji fizycznej. Wcześniej sprawdź prognozę pogody. Pogoda w górach może się gwałtownie zmieniać. Dlatego zawsze trzeba mieć odpowiednie wyposażenie (np. kurtkę przeciwdeszczową).

Dowiedz się, czy chaty i schroniska, które zamierzasz odwiedzić po drodze, będą otwarte. Zanim wyruszysz w drogę, zostaw informację o wybranej trasie i o planowanej godzinie powrotu.

Wskazówki

Na szlaku jest umieszczonych wiele tablic informujących o historii dziedzictwa kulturowego Semmeringbahn, muzeum Hochstraßenmuseum i kilku skrytkach geocache – to nie lada gratka dla miłośników kultury i poszukiwaczy skarbów.

Dodatkowe informacje

Mapę turystyczną Semmering kupisz za 1 EUR w punkcie informacji turystycznej.

Punkt informacji turystycznej w Semmering, www.semmering.at, +43 / 2664 / 20025

Alpy Wiedeńskie w Dolnej Austrii, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Przyjazd

Z autostrady A2 na południe zjechać na drogę szybkiego ruchu S6 Semmering i wybrać zjazd na Maria Schutz. Skręcić w prawo na L4168. Dalej jechać Semmering/L4168 i Semmeringstraße. Skręcić w prawo na Bahnhofstraße.

Jadąc drogą szybkiego ruchu S6 Semmering, wybrać zjazd na Spital/Semmering. Skręcić w lewo na Semmering Ersatz Str./B306. Dalej jechać B306. Na rondzie prosto w kierunku Semmering. Dalej Passstraße – droga ta skręca lekko w prawo i prowadzi do Semmering. Skręcić w lewo na Bahnhofstraße.

Transport publiczny

Do Semmering można przyjechać pociągiem z dworca głównego w Wiedniu i Graz.

Więcej informacji na stronie www.oebb.at lub www.vor.at

Parki

Samochód można zostawić na parkingu przy dworcu w Semmering.

Autor
Wycieczka Szlak Zauberblicke-Weg w Semmering jest używany przez outdooractive.com pod warunkiem.

2,4
Ogólna ocena

GPS Downloads
  • GPX GPS Exchange Format (XML)
  • KML Google Earth, Google Maps
Kody pobierania QR dla telefonów komórkowych